Marketing Automation: Van twijfelaar naar fan
4 november 2024
Neem (potentiële) leden mee op reis met behulp van Marketing Automation. Laat onbekenden zich bij jou thuis voelen en bouw aan een langdurige betrokkenheid! Hoe dit werkt en wat MOS hierin kan betekenen lees je in dit artikel.
Marketing automation helpt je om en je (potentiële) leden op het juiste moment van relevante informatie te voorzien. Door het gedrag en de voorkeuren van (potentiële) leden inzichtelijk te maken, kun je ze automatisch passende content sturen, zoals mailings, e-mails, een uitnodiging voor een event etc. Dit zorgt voor een persoonlijke benadering. Bij MOS kun je marketing automation als extra dienst afnemen.
Hoe werkt het?
Kies jouw doelgroep en teken de reis uit die zij maken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het afsluiten van een lidmaatschap of deelname aan je event. Welke stappen zetten ze of wil je dat ze zetten en welke informatie is hierbij relevant? Het inzichtelijk maken van de journey per doelgroep helpt je bij het bepalen van de juiste timing voor het verschaffen van informatie. Door het inrichten van persoonlijke journeys krijgen jouw (potentiële) leden automatisch een volgende stap aangereikt tijdens hun reis om verder betrokken en/of verbonden te raken bij jouw vereniging en/of event.
Welke optie(s) bied jij (potentiële) leden aan tijdens hun reis op weg naar of binnen jouw vereniging? Welke stappen zet je als ze lid zijn geworden, na registratie van je nieuwsbrief of als ze zich hebben aangemeld voor jouw evenement? Met Marketing Automation bouw jij journeys die nauw aansluiten bij de behoeftes en voorkeuren van jouw doelgroep. Door vervolgens dit proces te automatiseren wordt het infomeren, binden en werving van leden een stuk gemakkelijker.
Voordelen
Ontdek de voordelen van de integratie van Marketing Automation met ons platform:
- E-mails op maat dankzij volledige integratie met het CRM
- Uitgebreide e-mailbouwer met templates in jouw huisstijl
- Geïntegreerd met je eigen website of speciale campagnewebsite(s)
- Eenvoudig voldoen aan regelgeving
- Effecten van een journey meten (data)
- Dashboards met campagneresultaten
- Betrokkenheid van (potentiële) leden meten en waarderen
Nieuwsgierig naar de kansen en mogelijkheden van Marketing Automation voor jouw beroeps-/branchevereniging of netwerkorganisatie? Neem contact met ons op!
Welkom bij de toekomst van verenigen, welkom bij MOS!